Na kole z Itálie přes Rakousko do ČR

Rakouskem z Tarvisia do ČR

Jednou z ideálních možností využití Jihoalpského expresu pro cyklisty je cesta z Tarvisia zpět do ČR na kolech. O jedné takové cestě pojednává cestopis „Po skutečných cyklostezkách Rakouskem“, který najdete na našem webu a také zde:

Z Tarvisia vede cyklostezka do Rakouska mezi Karnišskými a Julskými Alpami. Pokračuje přes Arnoldstein a Finkenstein, kolem jezera Faker směrem na Drávskou cyklostezku. Podél řeky Dráva až do města Ruden. Dále přes sedlo Schildberg do St. Paulu na Lavantskou cyklostezku. Po ní na sever přes Wolfsberg do sedla Obdacher. Dolů přes Obdach do Zeltwegu, údolím řeky Mur přes Knittelfeld do St. Michael. Odtud vzhůru na Liesing, na sedlo Schober 843 m. (koupaliště). Dolů, kolem Triebenu doprava přes sedlo Nagel Schmiede (1086 m.) do Admontu.

Do města Trieben je možné dostat se i alternativní cestou – vynechat údolí řeky Mur. Pak by se muselo odbočit za Obdachem (po sjezdu ze sedla), pokračovat na Judenburg, Sauerbrunn, St. Johan am Tauern (průsmykem v pohoří Tauern). Je to kratší, ale více do kopce.

Z Admontu dále údolím řeky Enns přes Hieflau, Altenmarkt, Steyr, Enns k Mauthausenu na Dunaj. Po Dunajské cyklostezce přes Walsee, Grein, Ybbs, Melk, Krems (zde možno odbočit na Hollabrunn a pokračovat do Znojma, nebo se před Znojmem napojit na signálky), Tulln na přehradu Greifenstein. Odtud na sever přes Stockerau, Ernstbrunn, Mistelbach, Poysdorf, Valtice, Lednicko-Valtický areál,…